lördag 14 februari 2009

Slitsam vecka


Ett antal inspektioner på iskalla, vindpinade gårdar i norr blev det denna vecka. En inspektion infann sig ute på en ö mitt i havet. Helt okej på sommaren kanske, men att bo där på vintern utan tillgång till normala färjor verkar ruskgt jobbigt. Jag gillar att bo lite off, men så off som det där var... nä, huga vad kämpigt!!!


Nu börjar meddelandena om graviditet komma på jobbet. Många i gruppen är i den åldern då det börjar nalkas blöjbyten, sömnlösa nätter och hela kitet som tillhör små barn, så jag väntar med spänning på nästa person som ska meddela en glad nyhet :)


Domen om min framtid som ostraffad kom också nu i veckan. Jag kan ju meddela att jag fortfarande kan anse mig som ...just det... ostraffad. Avokaten min, som ansåg att han skulle sluta som advokat om vi inte vann detta spektakel till rättshaveri, får också jobba kvar inom sitt yrke.


Idag var det en tur till lilla mor som gällde. Hon var sämre idag och orkade inte upp någonting. Lite lunch fick hon i sig i alla fall, men mest låg hon och stirrade rakt ut i luften, när hon inte slumrade till likt en narkoleptiker. Vet inte om hon egentligen var så närvarande att hon ens förstod att jag var där och satt hos henne. Jag lämnade kvar ett ex. av tidningen ridsport i alla fall om hon skulle vilja bläddra i något som hon gillar. Det är nog svårt för vissa att förstå hur viktiga hästarna och ridsporten har varit för mamma och att hon normalt (när hon är piggare i huvudet) gärna läser om hästarna när hon nu inte har möjlighet att rida själv.


Idag ska jag bara göra fint i stallet och gosa med hästarna. Kanske en hundpromenad kan vara på sin plats kanske. Det är rätt kyligt ute så det blir till att bylsa på sig lite. Jag har frusit tillräckligt för den här veckan genom de där inspektionerna på vindpinade gårdar.


Nu vill jag har vår!

Inga kommentarer: