måndag 1 december 2008

Helgen till ända...

En ganska trivsam helg är nu till ända. På lördagen åkte jag och besökte mor. Hon mådde hyggligt, men var lite vimsig. Söndag kväll åkte jag dit igen och då var hon plötsligen kristallklar i skallen. Hmmm... Vad är det för skit de stoppar i henne egentligen? Dagen började hyggligt och jag fick en hel del gjort med min lilla filhantering som jag håller på med nu. Visst, den skulle vara inne hos länsstyrelsen idag, men eftersom de lämnade ut den rätt sent, och att jag var sjuk förra veckan, så blir det förseningar, det får de ta!!!

Blivande chefen överrumplade mig med förslag på lön efter övergången. bara 600 spänn i höjning för att kompensera lönerna. Pissdåligt tycker jag! Särskilt när vår enda veterinär som följer med i övergången hamnar på en lön som är ca 8000 mer än min! Och det är för att hon är veterinär!!!! Vaddå... varför ska det vara så förbannat speciellt??? Nä, inte nöjd kan jag säga! Vi som är utbildade inom samma skrå får helt enkelt gadda ihop oss ordentligt och pressa på som tusan vid nästa löneförhandling, för nu får det bannemig vara slut på den här snedfördelningen! Jag undrar bara vad som rättfärdigar en veterinär som är expert på medicin och sjukdomar och har fem års utbildning att ha så grymt mycket högre status mot en agronom som är expert på djurens utfodring och vård (dvs. det primära inom vårt kontrollområde!!!). Kul start på nya jobbet !!! NOT!

Inga kommentarer: