onsdag 17 december 2008

Städning...

Vad mycket man samlar på sig. Idag började jag med att städa och rensa i mitt arbetsrum. Det är en del pärmar och skit man ska ta med sig, men det mesta kan jag slänga faktiskt. Nu har jag i alla fall städat klart nästan hela rummet. Nu har jag bara två och en halv dag kvar på den här arbetsplatsen. Sedan tänker jag vara ledig fram till den 2 Januari. Det ska bli ruggigt skönt faktiskt! Jag har ett fåtal inspektionsrapporter kvar att skriva och sedan måste jag kopiera ett antal akter, men inte så många som jag trodde faktiskt. Men hu vilket eländes pappersarbete det är hela tiden. Hoppas det blir lite bättre på nya jobbet. Okej, jag kan tycka det är rätt kul med administrativt arbete, men när det tar över hela tjänsten känns det rätt tröstlöst. Detsamma gäller alla dessa möten. Ungefär två gånger i veckan sker interna möten på min förvaltning. Sällan kommer man fram till något vettigt heller... utan det är en massa kartläggningar av arbetet och beskrivningar av arbetet med mera, med mera, som egentligen inte genererar i någonting alls, bara slöseri med tid.

I morgon är det julfest och avtackning på förvaltningen. Jag kommer vara med fram till 8-snåret på kvällen eftersom dottern K rider då och måste hämtas från ridskolan. Men jag lär nog hinna trycka i mig ett gäng sillbitar ändå :) (ÄÄÄÄLSKAR INLAGD SILL!!!)

Jag är medveten om att jag inte pratat så mycket om hästarna på ett tag. Det beror på att de har vinterledigt. Ingen idé att försöka hålla igång något nu när det är becksvart när man kommer hem från jobbet. Så det är bara matning, hovkratsning och lite borstning som gäller just nu. Framåt mitten av Januari har jag tänkt att börja skritta igen. Dottern K har ridit lite sporadiskt de senaste veckorna så hennes häst är mer igång än min. Dottern K ska börja ny klass så först måste vi kolla hennes nya schema så att riddagarna passar.

Inga kommentarer: