fredag 19 december 2008

JULLOV!!!

Å så skönt. Äntligen är det jullov och mitt rum på jobbet är helt tömt från mina grejor. Istället står nu en flyttkartong med prylar i vårt kök. Kartongen ska vidare in till stan till mitt nya jobb. Igår kväll i samband med vår julfest blev det avtackningstal och presentutdelning. Jag fick en fin kock-kniv och ett presentkort på ett spa med valfri behandling. Bra och användbara presenter som jag blev väldigt glad för. Idag var det lite jobbigt att gå runt och säga hej då till alla innan jag lämnade nycklar och id-kort för gott. Men nu känns det rätt bra ändå... Även om jag inte håller med den nya organisationen om särskilt mycket, så ska det bli intressant att se om man över huvud taget lyckas påverka någonting. Det ska också bli intressant att se om det blir ett bättre arbetsklimat när vi blir fler som har samma arbetsuppgifter.

Vid 4-tiden åkte jag hem och kom då på att jag glömt att beställa hö... I kolmörkret fick jag åka upp till höladan och hämta några balar så att det räcker tills imorgon.

Hästarna kom inte in förrän vid 7-snåret bara för att jag missade höet.

Ikväll ska jag bara ta det lugnt och njuta av att jag är ledig fram till den andra Januari. Sååå skönt!!!

Inga kommentarer: