tisdag 19 augusti 2008

Vad bra man har det...

Satt och surfade runt idag och hamnade på en blogg som fick mig att tänka till lite. Här sitter man och surar för skitsaker egentligen när det finns så många som har det så mycket sämre än jag. Jag vet att det finns några i min vänskapskrets som ha drabbats av detta elände som anhörig, och så även jag, men att få ta del av den person som verkligen drabbats direkt och få ta del den personens tankar och känslor får en faktiskt att tänka till ganska ordentligt. bloggen jag pratar om finns att läsa här: http://danieledman.blogspot.com/ Man bör dock inte gå in och läsa den under arbetstid, då det finns risk för att ingenting blir gjort den arbetsdagen.

Jag har det ändå rätt bra om jag tänker efter. jag har min sambo, mina ungar och alla djuren och den övriga familjen. Jag borde vara nöjd med det egentligen och det är jag faktiskt.

Då stör det mig när någon ringer till jobbet och gnäller om grannens katt, eller det som nog varit det fånigaste hittills. En familj som blir störda av en räv som springer över tomten med jämna mellanrum. EN RÄV!!!!! Herre gud, har inte folk annat att tänka på. Men jag har lovat att tala om för räven att han inte ska springa över tomten något mer :) Nej, jag skojar bara... Den familjen får stå ut med att ha en räv springande på tomten då och då, för någon flytt av en vild räv kommer inte att ske. Jag välkomnade helt enkelt familjen till landsbygden.

Ikväll ska jag ta en sväng med hästen och sedan spendera resten av kvällen i tv-soffan. Det är ungefär vad man pallar med efter en arbetsdag. Men det är ju också ett tecken på att jag har det ganska bra ändå...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej agge
kul å höra från dig!
måste säga man känner igen sig i det du skriver, vi har det bra!!!
måste dock få kontra din räv;
"grannens kanin äter vår sallad",
"jag har fluglarver i komposttunnan",
"jag har en råtta under studsmattan på tomten och Ni tycker alltså att råttor ska få existera!???"
= axplock ur sommarens best of miljökontorets telefonsamtal (och alla djurrelaterade samtal går givetvis till johanna. Ha en bra dag

Agneta sa...

He, he, ja vi har faktiskt haft problem med flugor på balkongen också, men det blev inte mitt ärende som tur är :)