onsdag 20 augusti 2008

Utbrytarprinsessa...

Vi har tre hästar.
Ett sto kallad Gullan/Gulle Guling/Gullan Boll lite beroende på vilket tillstånd hon är.
En valack kallad Estep/Esteplätt/Gammelskrutt/Lerplätt lite beroende på vilket tillstånd han är.
Ett sto kallad Patricia/Lerpöl/Utbrytarprinsessan lite beroende på vilket tillstånd hon är.

När man har tre kusar hemma så är man aldrig arbetslös. Framför allt inte nu när gräset i hagarna börjar sina och höet ännu inte riktigt kan accepteras som föda för att gräset på andra sidan staketet alltid lockar mer. Det gamla elagregatet pajade för länge sedan och jag har inte fått tummen ur för att skaffa ett nytt förrän härom dagen. Detta nya eminenta skydd från hästar som klänger över staketet har ännu inte hunnits med att sättas upp och det straffar sig såklart.

Dottern K ringde strax före lunch med följande kommentar:
- Mamma, när jag stod och borstade Gullan i stallet kom Patricia och hälsade på. Jag lovar att det inte var jag som släppte ut henne :).
Dottern K lovade att gå runt hagen för att se vart Patricia hade tagit sig ut någonstans vilket hon också gjorde förstås. På det enda stället där det bara finns två trådar hade fröken utbrytarprinsessa kört ut sin långa näsa och på något sätt "krupit" under staketet. Det ska då tilläggas att hästen är närmare en och sextio hög och trådarna är på ungefär 80 cm resp 1,40 m höjd. Det var inte så himla länge sedan jag sträckte trådarna i staketet heller... Jag vet ju vad jag ska göra ikväll i alla fall... FIXA ELEN TILL STÄNGSLET!!!!

Har haft dialogsamtal med ett styck chef idag. Jag har en bra chef som är mycket förstående och hjälpsam. Såna chefer tycker jag om :) Dialogsamtalet går ut på att diskutera var man är och vart man vill (i korta drag). Ja, var är jag... Ockuperad av en massa skumma typer som inte gör som de blir tillsagda och därmed gör livet surt för mig. Vart vill jag.... Jag vill slippa bli ockuperad av alla dessa skumma typer som inte gör som de blir tillsagda så att jag kan åka ut och träffa kossorna istället... Jag längtar efter att få känna lukten av kooooo.... och kanske få klappa lite på en och annan kossa mu också...

Inga kommentarer: