torsdag 21 augusti 2008

Skolstart...

Första dagen i skolan efter ett långt sommarlov. Det var lite trögt att få upp ungarna i morse, men det gick. Spenderade tiden mellan sex och sju till att fixa det där eländes agregatet till elstänslet. Jag gjorde en fin låda till det igår kväll, med takpapp och allt. Men morgonen gick som sagt till att koppla ihop ledningar och spänna trådar mm för att få elen att gå runt hela hagen. Det lyckades jag dock inte med helt och hållet, så jag får kolla stängslet ikväll för att se var det felar någonstans. Slängde ut hästarna i hagen strax före sju och gick sedan in för att hitta Dottern K sittandes i vardagsrummet långt från färdig för skolan... Grrrr... Sminkad skulle hon också vara förstås, och det hade hon ju naturligtvis hunnit med. Hon fick tio minuter på sig att fixa hår och borsta tänder (såna där saker som jag för min egen del skulle prioritera lite högre än sminkning och tv-tittande) medan jag och dottern J släpade ut cyklarna till bilen. Vi bor en bra bit från skolan så cyklarna behövs för att ungarna ska kunna ta sig hem på eftermiddagen.

Efter visst tjat (skynda skynda...) kom vi dock iväg. Dottern K började i ny skola idag och skulle åka med halv åtta-tåget, så egentligen var det hon som hade bråttom... inte jag eller dottern J.

Trots allt är det rätt kul när ens lilla tjej blivit så stor att hon börjat sjuan :) Plötsligt skuffar man en lång tonåring framför sig till bilen. En lång tonåring som fortfarande inte kan göra en sak på en gång när man ber henne, utan måste ta omvägen via en gosstund med hunden eller något annat som är betyyyyyydligt viktigare än att borsta tänderna t ex. Var man så där strulig när man var tretton??? Det var man garanterat, men det är så lätt att glömma ens svaga sidor, eller hur...:) Vi får hoppas att det går bra i den nya skolan nu i alla fall. Vi får väl se när jag kommer hem...

Inga kommentarer: