fredag 17 februari 2012

Nu får det vara nog!!!

Efter närmare tio år med hästar hemma har jag fått nog! Jag är trött på att hämta hö, trött på att passa hästar precis varje dag året runt, trött på vatten som inte funkar som det ska, trött på att bara orka skyffla hästar in och ut ur hagen och tappa lusten att rida ut i kolsvarta natten, trött på att vara hänvisad till mörka vägar hela vintern, trött på ensamheten och att bara få sällskap i ridningen på helgerna, trött på att inte ha någon bra plats med bra underlag där jag kan träna på ett vettigt sätt! Att ha hästarna hemma är ekonomiskt fördelaktigt i pengar räknat, men med allt merarbete och all passning blir det bara en börda. Att kunna komma överens med stallägare osv. så att man kan åka bort någon vecka på sommaren är guld värt bara det!

Därför ska jag imorgon åka och titta på stallplatser i ett stall en bit bort. Stallet uppfyller mina krav när det gäller stora hagar, bra stallmiljö, stora boxar, bra grovfoderkvalité, närhet till ridhus, belyst ridbana och bra ridvägar. Hygglig stallhyra visade det sig vara också, så det känns positivt.

På jobbet har det rört på sig ordentligt sedan sist jag skrev. Efter högt ställda krav från mig blev det fart på anställningsprocessen och samtidigt ökade förtroendet för mer avancerade arbetsuppgifter rejält! Ja, vi får se hur det går inom kort.

Nu måste jag iväg och hämta några balar hö så vi klarar oss över natten och morgonen. Det har snöat igen en del där jag hämtar mitt hö, så tyvärr kommer jag inte fram med hästtransporten utan tvingas hämta hö i bilen :( En högst viktig sak som jag absolut vill slippa snart!

1 kommentar:

Yvonne Mattsson sa...

Jag förstår dig!!! Det måste vara ett enormt krav som alltid måste prioriteras. Vissa dagar är det säkert helt underbart men inte alla.
Reklamen om att det är dagarna som man minns som betyder något, tycker jag är jättebra.
Det är tråkigt om du inte kommer imorgon men jag förstår!!! Hoppas att du inte tog illa vid dig av det jag skrev på fb... läs då den andra kommentaren "Heja Agneta". Ändrar du dig är du så välkommen!
Kram Yvonne

Förresten; jag lobbar för Yatzy ;)