tisdag 14 februari 2012

Hoppsan...

Efter helgens strålande väder (i alla fall i söndags) blev jag lite för positiv till temperaturen så jag lämnade stalldörren öppen igår natt. Dessutom hade stallkatten Måns bestämt sig för att han minsan skulle ligga och sova ovanpå innertaket till sadelkammaren, och den enda vägen ut därifrån är via foderkammaren, så jag lämnade dörren öppen dit in också (där vattenpumpen och hydropressen står frostfritt är det tänkt...) Så igår morse hade ju vattnet frusit förstås och jag blev bara så arg på mig själv att jag varit så klumpig! Efter någon halvtimme med stängd dörr till foderkammaren och frostvakten på så släppte det i alla fall, så vattnet flödade som det skulle. Så kan det gå när man är snäll mot en envis katt ;)

I söndags tog jag och dotter K en välförtjänt ridtur i det underbara vädret. Pigga pållar fick trava längs en väg som hålls oplogad på vintern. Kanonunderlag var det och om hästarna hade varit igång ordentligt hade det inbjudit till en lång galopp istället :) När vi närmade oss skogen tyckte vi att det kunde vara trevligt att trava över fältet där snön är lite djupare. Där tände Rey till ganska ordentligt, så dotter K fick ta till övertalningsmetoden för att få honom att sakta in lite grann :) Då vet vi att djupsnö + Rey = taggad pålle <3. Patricia lunkade på i maklig takt över fältet så som hon alltid gör. Så underbart snäll den där lilla :)

Så kom måndagen och vardagen igen, och man fick landa i de vanliga banorna igen. Måndagsmöte med information och annat gjorde att jag var ganska less när jag kom hem. Ett uppdrag vi fick från regeringen i höstas har nu fått ett delresultat. Den litteraturstudie som hade gjorts (inte helt färdig efter snart ett halvårs tid) som jag hade erbjudit mig att göra redovisades som ett fantastiskt bra genomfört arbete. När jag läst igenom litteraturstudien är jag föga imponerad kan jag säga. Men det var väl den kvalitén de eftersträvade antar jag.

Maken skickade ut mig i stallet på kvällen så att jag kunde få lite hästterapi medan jag funderade över hur jag ska göra med min arbetssituation. Det hjälpte dock inte helt eftersom jag fortfarande är lite kluven.

Irritationen över att inte få möjlighet eller förtroendet att jobba med det jag är utbildad för tär ganska mycket, medan ovissheten om fast jobb gör det väldigt jobbigt att ta ett beslut. Jag känner mig verkligen lurad! :(

Inga kommentarer: