torsdag 23 februari 2012

Fina vädret...

Igår var det smått vidrigt väder så det var inte mycket att hurra för, men idag ler solen mot oss igen och härliga plusgrader visar termometern. Känns lite jobbigt bara att takdropp och vårfåglar antagligen kommer att få backa tillbaka några gånger till innan det blir vår på riktigt. Det är ju trots allt bara februari än så länge.

Igår pratade jag med grannen igen om min blivande ridbana. Om det vill sig väl så kommer jag att få den efterlängtade banan i maj någon gång. Vi har bestämt att vi ska lägga ner slang för att kunna dra fram belysning till banan också så att det är förberett och klart när vi tar det steget :) Jag längtar något otrooooligt efter den dagen då jag kan inviga en större väldränerad ridbana med mina små pållar. Det närmar sig ju i alla fall så nu gäller det bara att ligga på framåt april så att grannen inte glömmer bort oss. Får jag hjälp med ridbanan kan jag gå med på att låta bli att rida på hans skogsvägar ;)

Ikväll blir det en ridtur tillsammans med dotter K. jag hoppas att det har smält undan sådär lagom idag så att det fortfarande är snö på fälten som lyser upp men det får gärna vara isfritt på vägen så att vi kan rida på lite ordentligt där :) Vi får väl de hur det ser ut när jag kommer hem!

Inga kommentarer: