tisdag 27 december 2011

Jul och storm...

Nu har julen passerat och kylen är fylld med julmat fortfarande. Julafton ägnades som sig bör med mat och julklappar och var precis så gosig som jag gillar :) Barnen fick de julklappar de ville ha och jag och maken med. På juldagen åkte vi till papsen för middag. Det är trevligt att träffas nu när det inte blir så ofta över året (han bor normalt på annan ort). På annandagen var det styvpappa L:s tur att få besök. Jag tog med mig lite sill så det blev en god sillunch tillsammans med L.

så till stormen då... Jo, vi fick vår beskärda del av den också. Runt klockan tre natten till igår rök strömmen första gången. sedan var vi utan el till klockan halv sex igår kväll. Blåsten kylde ut huset ganska bra under den tiden och någon varm mat var det ju inte tal om förstås. så jobbigt!

efter vi fått strömmen tillbaka så hann vi glo på tv och gå och lägga oss innan det var dags igen. 02.15 hörde jag dotter J komma ner för trappan och dra ur kontakten till Routern i köket (klok dotter) för då hade strömmen gått igen :-/ Vi fick tillbaka strömmen vid 12-tiden idag tack och lov. ett nerblåst träd som blockerade vår väg sågades upp och lades åt sidan av vår supersnälla granne. Han hade varit nere i allén i natt för att skyffla bort ytterligare några almar som rasat. Det är jobbigt med naturskyddade alléer eftersom man inte får byta ut träd sådär utan vidare. så nu när det inte är tjäle och blåser halv storm så ryker de stora halvruttna träden ett efter ett, och gärna över el- och telefonledningar förstås. störande!!!

Inga kommentarer: