fredag 16 december 2011

Sol någon gång då...


Nu är det grått, grått, regn, grått, halt, grått och grått igen. Kan man få en solig dag kanske? Nej, tydligen inte i helgen heller om man ska tro SMHI :( Nu börjar det bli lite djupare lera i hagarna också, och det är mindre kul kan man säga... jag tror att jag och dotter K ska ta oss i kragen och rida ut även om det är lite skitväder i helgen. Pållarna behöver det och vi behöver också få lite frisk luft.

För att tala om något annat än det gråa vädret så hade vi jullunch på jobbet idag. eftersom vi har en salig blandning av nationaliteter på mitt jobb kom det lite juliga inslag från flera av världens hörn. Bland annat har jag provat Brazilian saltcake idag t ex. Det var jätte gott :) Sedan lite annat smått och gott förstås utöver den svenska standard julmaten förstås. Det var en jättetrevlig liten tillställning som vi i korridoren hade fixat åt oss själva. Jag och en av professorerna stod för julskinkan, och jag griljerade den igår mot att professorn stod för städningen efter julskinkeskärandet idag :)

I morgon ska chefen ha öppet hus hemma hos sig. jag håller mig hemma för jag tycker att det är väl långt till chefens hem. Dessutom trivs jag så bra här hemma så en fest på annat håll lockar inte särskilt. Apropå långt så har jag ju väldigt långt till jobbet så det blir lite träligt att åka varje dag. Jag tror att jag ska be om lov att få jobba hemifrån en dag i veckan så att jag slipper åka iväg fem dagar i veckan. Det blir lite för slitigt tycker jag. Dessutom skulle man ju spara en del pengar på att stanna hemma. Vi får se hur barnens fritidsaktiviteter kommer se ut efter årsskiftet och försöka anpassa min eventuella hemmadag till en dag då det normalt blir mycket skjutsande.

nu ser jag i alla fall fram emot en lugn och fridfull helg. kanske ska införskaffa julgranen i helgen också? Det gör ju inget att den står utanför huset fram till den 23.e (det är då vi tar in granen normalt). Då slipper vi ju plocka bland skruttgranarna som blir kvar till sista dagen... Jo, tål att funderas på :)

Inga kommentarer: