onsdag 14 december 2011

Tiden går...

Snart är julen här :) Jag gillar julen! Jag är inte så mycket för att pynta, men maten och lugnet på julafton är underbart tycker jag. Nu vet jag inte om det blir så lugnt nu i jul eftersom man aldrig så noga vet med Örnie... Han är snäll och god, men har energi så det räcker för tio schäfrar. Det blir nog nästan så vi får binda fast granen i väggen eller något, för den tror jag inte att Örnie kommer kunna låta bli.

I matväg brukar vi ha det vanliga med skinka och sill osv. Maken har tagit med sig rotlådan till vår jultradition och även Janssons frestelse (som vi inte hade på min familjs julbord) Vi gör vår egen sillinläggning, och i år blir det skärgårdssill, löksill, citronsill och senapssill :) sedan utöver köttbullar och sånt har vi infört helstekt renfilé med pepparrots-creme fraiche på vårt julbord. Det är riktigt gott det :) Om det inte är fiskeförbud på ål i år så blir det en bit rökt ål också, och så gravad lax förstås! nej, vi lär nog inte svälta den här julen heller ;)

Idag har jag registrerat reseräkningar hela dagen. Chefen har inte registrerat sina reseräkningar på tre år så det finns lite att göra. Jag lyckades hinna med hälften idag i alla fall, så i morgon hade jag tänkt att göra resten av dem. Jag kan säga att han var lite förvånad över min effektivitet, men ger man mig jobb så gör jag det snabbt. Hoppas att han lär sig något av det. jag har kanske nämnt förut att jag inte känner att jag får förtroendet att delta aktivt i de projekt som vår enhet jobbar med. Kanske gör dagens arbete att chefen får upp ögonen lite i alla fall. När det gäller min tjänst svävar vi fortfarande i ovisshet. Chefen och vise chefen var och diskuterade saken med dekanus igår. Vi får hoppas att budskapet når fram och att universitetet börjar finansiera tjänsten så att man sitter lite säkrare i alla fall.

I kväll fick Rey vandra runt på ridbanan en stund. Lite volter och halter blev det idag. Nu börjar Rey koncentrera sig riktigt bra när man rider på ridbanan. Idag sänkte han huvudet och började jobba lite bättre i form också. Jag tror att han börjar få förtroende för mig nu :)

Eftersom det var hårt och isigt på ridbanan så fick Patricia bara borstning och gos idag. Hon verkade rätt nöjd med det också :)

Inga kommentarer: