fredag 6 november 2009

Så var det fredag igen

Veckan har varit gräsligt regnig känns det som. Ändå var det nog bara igår som det var ett riktigt skitväder. Jag var ute på kontroller och det är mindre roligt när det regnar och är 3 grader i luften... Kontrollerna gick i alla fall bra, så nu är det bara att rapportera in eländet i två olika (ej kompatibla) datorsystem. Det tar ruskigt lång tid, så det blir att jobba på ordentligt.

Jag har fått det första beviset på att jag verkligen är över 40... Nästar vecka ska boobsen bli ihopklämda i en maskin likt mörade köttbitar... Det är sånt man får utstå när man fyllt 40! Hoppas att de inte stannar i den formen sedan bara? Taxöron i all ära, men...

I tisdags kväll var jag och patricia ute i månskenet på kvällen. Läskiga skuggor tornade upp sig här och där, men som vanligt skötte sig fröken överlag.

Idag är det tomt på kontoret så jag får förhoppningsvis arbetsro :) Måste ju fortsätta med registreringen av kontrollerna jag gjort. Jag har enhetens servicetelefon idag också. Det är telefonen som folk ringer till när de har en anmälan att rapportera t ex. Ibland får man lyssna på riktiga knäppgökar, men oftast är det rätt normala människor som ringer in. Problemet är när knäppisarna ringer, för de slutar ju aldrig att babbla. Inte kommer de till skott heller! Ibland kan man få sitta i en halvtimme med en sådan människa och när allt väl kommer till kritan så rör det sig egentligen inte om något ärende som vi kan göra något åt. Det är lite jobbigt.

Åter till arbetet nu då...

Inga kommentarer: