tisdag 17 november 2009

Mycket i helgen

Man borde ha i alla fall minst tre dagars helg istället för två. Hur som helst firades lilla gudsonen på sin ettårsdag i helgen. God mat i stora lass(som alltid när man kommer till svåger med fästmö) avslutades med två mäktiga tårtbitar. Jag hade inte alls dåligt samvete efter den måltiden...hmmm. I söndags bar det iväg till byggmax för att skaffa hem väggskivor till utbyggnaden. Maken kunde inte låta bli att börja klä in väggarna så fort vi kommit hem. Duktig make :)

Fy fagerlund vad tungt det är med gips. Släpandet töjde i alla fall ut min arm såpass att jag inte längre har ont i axeln :-) Det är sånt där ont som drabbar en när man sitter för mycket framför datorn.

Det räckte förstås inte med att bära gips. Höt var på sluttampen så det var jag tvungen att fixa också. Det blev bara 19 balar denna gång. Fler orkade jag inte ta helt enkelt. Mycket slit och släp i helgen alltså.

Igår var det ridning på ridskolan igen. Det gick dunderbra och den gamla valacken (född -88) var så mjuk och följsam på slutet av passet :-) Något som är extra roligt på den här ridskolan är omväxlingen i övningarna. Ridläraren kör alltid flera olika övningar varje pass och det är ofta så att man får tänka till ordentligt själv för att få den "perfekta rörelsen". Jätteroligt!! Synd bara att Patricia är så långt efter så att man inte riktigt kan köra samma övningar på henne. Men en vacker dag så...

Inga kommentarer: