fredag 20 november 2009

Depressing...


Vädret är verkligen en riktig glädjedödare just nu. Inte en gnutta sol på evigheter känns det som. Igår var det i alla fall uppehåll hela dagen, men väl hemma så började det numera alltför välbekanta regnet falla igen. Hagen ser ut som en lervälling. Hästarna har för närvarande tillgång till ridvolten också och den är lite torrare.

Det regnade hela natten så utöver utsläpp, mockning och utfodring av hästar och undar så var jag tvungen att tömma vattentunnan vid vårt hus. Det är ju riktigt stökigt vissa morgnar... Dottern K var i alla fall hyggligt snabb när vi fick skynda oss iväg för att hinna med tåget.

Jag har tydligen blivit den utnämnda fårexperten på jobbet. Flera gånger har jag blivit uppringd av kollegor som har frågor om fårklippning, klövspalt, foder och strö till får??? Och jag som bara har bläddrat lite i min fårbok ännu. Jag får nog ta och läsa på lite i helgen så att jag kan möta upp mina kollegors förväntningar på måndag :-) Men det är ju roligt att få uppdraget som "fårexpert".

Nästa helg ska jag träffa kompis J som är uppe för globentävlingarna. Det ska bli sköj :-) Jag ska be henne kolla efter ett nytt lite tjockare fleecetäcke till Patricia. Men bara om kompis J har tänkt att gå en shoppingrunda för egen del.

Patricia kom nämligen in utan undertäcke häromdagen. Hur hon lyckats få av undertäcket utan att övertäcket rök också vet jag inte, men borta är hennes fina mamsensydda teddyunderställ i alla fall. Nu har det varit mörkt när jag kommit hem så jag har inte kunnat leta reda på täcket i hagen heller. Det ligger nog sönderslitet där någonstans i gyttjan. Ska kolla efter det i helgen när det är ljust.

Inga kommentarer: