söndag 22 november 2009

Helg med sooooooool!!!!!!!

Åh, så skön dag det var igår. Jag och dotter K tog ut hästarna på promenad i solskenet :) Det var till och med så att solen värmde lite grann. För att få extra soltimmar tog jag ut vovvarna innan det började skymma också.

Idag var det då mulet igen, men gårdagens solsken var färskt i minnet så dagens regn kändes inte lika kämpigt. Jag åkte till mamsens hus och hämtade en kvarglömd låda där. De nya ägarna har börjat renovera lite grann. Det blir nog fint när det blir klart :) Jag träffade kissen också, och han verkade vara ganska nöjd tycker jag.

På eftermiddagen hämtade jag 40 balar hö. Fy vad tungt det är att kliva omkring på skullen och leta balar i löshö. När man kommer hem med två veckors förbrukning av hö är man rätt nöjd med sig själv... Jag hade tänkt att laga hagen idag också, men det hann bli för mörkt innan jag var klar med mockning och sånt. Det får bli till nästa helg istället.

Inga kommentarer: