torsdag 1 mars 2012

Duktiga vi :)

Jag och dottern har blivit riktigt duktiga när det gäller ridningen. Naturligtvis beror det för min del på att jag inte känner mig ensam om hästarna eftersom dottern följer med ut och rider även på kvällarna på vardagarna numera :) Det gör att vi sporrar varandra lite och det kan ju behövas! Så i söndags och i tisdags var vi ute tillsammans och red längs grusvägen. Den börjar bli mjuk nu så underlaget kan man inte klaga på i alla fall :) Igår red dotter K ut själv med Rey eftersom dottern för närvarande har sportlov, så när jag kom hem så tog jag Patricia på en promenad i träns och grimskaft istället. Det kändes nog bra för Patricia att få röra på sig utan ryttare på ryggen. Hon var väldigt nöjd i alla fall och när jag stod brevid passade hon på att studera brevlådorna och soptunnorna nere vid stora vägen på närmare håll än vad hon brukar. För de är väldigt farliga när matte inte står brevid. när dotter K red Rey hade han försökt springa hem, men dottern klev av och ledde Rey en bit, och sedan hade han snällt traskat på som han skulle. Han kan testa sådär ibland, men bara man hittar en lösning så att man får honom dit man vill så är det ju okej :)

Idag har vi haft finfrämmande på jobbet så jag har ägnat hela veckan åt att förbereda inför det besöket. När väl besöket var avklarat så kunde jag slappna av och då kom naturligtvis huvudvärken :-/ Jag har tagit en tablett nu så värken börjar ge med sig, men lite seg i kolan vill jag nog påstå att jag är fortfarande. Det ska nog ordna upp sig när jag kommer hem igen gissar jag.

2 kommentarer:

Qodrofenia med ridtravare i fokus! sa...

Följer nog ditt förslag tror jag..För det känns lite tråkigt att behöva stänga allt och jag hittade faktiskt funktionen du nämner så jag har faktiskt redan i dag gjort ett lösenordsskyddat inlägg.
mvh/Q

Qodrofenia med ridtravare i fokus! sa...

sv:Vad roligt att du gillade inlägget om pälssättning/fällning.Försökte hålla det enkelt =)

Jadu..Jag vet inte vad jag gör.Vi har ju snö fortfarande och jag tycker inte jag borstar så där överdrivet mycket.Och pälsglans har jag inte ägt på över ett år.=O Jag vet inte om mitt evigt torkande med handduk när de är blöta kanske gör skillnad?haha.Men tack för komplimangen Uppskattas mycket !=)
mvh/Q