söndag 18 mars 2012

Det var det det...


Jag känner mig alldeles tom! Det är som om någon dragit undan en matta och inte tagit emot mig när jag fallit. Hur kunde jag vara så dum att jag trodde på tomma löften? Jag borde veta bättre. Jag borde känt på mig att jag inte kunde lita på chefen, jag borde ha sett det!

Min sista konversation med chefen var minst sagt hetsig. Lilla jag, som normalt bara biter ihop och biter ihop, struntade i allt vad artighetskoder och respekt heter och sade precis vad jag tyckte. Jag skäms inte ett dugg ska jag säga.

Jag jobbar en vecka till, men vill inte se chefen någonsin mer, så jag jobbar hemifrån istället. Jag gör klart min överlämning till min efterträdare, men något mer kommer jag inte göra. Jag undrar om min efterträdare är medveten om att det är en "sekreterartjänst" hon tar över??? Det är knappast vad h*n tänkt sig i alla fall. Jag kan bara önska lycka till och hoppas att h*n inser, snabbare än mig, att h*n ska ha skriftligt på allt som chefen säger. En arbetsbeskrivning på papper skulle inte heller vara fel...

Torsdag eftermiddag tog jag mitt pick och pack och drog från jobbet. Det gjorde verkligen jätteont att bara dra utan att säga hej då, men mina korridorskompisar har visat att de förstår, och det känns jättebra. I will miss them!!!



eftersom jag har en dieseldriven bil, och att det inte är jättenyttigt för den att köras korta svängar (tre km lite drygt) så bestämde vi att jag skulle cykla ner till stationen på morgnarna istället för att köra den korta biten. Av den anledningen blev det en riktig slösardag i fredags och jag kom hem med en för dyr, men väldigt fin rosa cykel :) Jag är långt ifrån en rosa-älskande person, men jag var bara helt säker i detta fall. Jag skulle bara ha en rosa cykel... Har ingen aning om var jag fick det infallet ifrån (färgen alltså) men, men... Nu står i alla fall en fin rosa cykel i cykelgaraget :)

som sagt så kommer jag att vara hemma nästa vecka, därefter har jag tagit ut en veckas semester och veckan efter det börjar jag jobba på min gamla arbetsplats igen. Det ska bli kul att träffa många av mina gamla arbetskamrater igen, även om det var en aning oväntat...

Kram!

Inga kommentarer: