torsdag 22 mars 2012

Ledig ett tag...

Nu är jag ledig fram till den 2:a april då jag får åka in till stora staden igen. Det är skönt att ha lite ledigt så här på vårkanten. maken tycker att jag ska vara ledig oftare, för då tar jag tag i diverse projekt som blivit ogjorda alltför lång tid. Den här veckan har jag blivit klar med dotter J:s rum (bara lite småfix kvar). Hon har fått en bokhylla och garderoben är inredd med trådkorgar i "rack". Den gamla trasiga byrån är utslängd och nu står ett fint nattduksbord där istället. Utöver det har dottern fått ny takbelysning, sänglampa och en golvlampa. En tjock härlig matta ligger på golvet också :)

Idag har jag och maken varit på K-Rauta och införskaffat en spånskiva till vår sänggavel. nu ikväll har jag roat mig med att vaddera spånskivan och klätt den i ett kraftigt möbeltyg. Det blev riktigt bra det också.

Dotter K hade i stort sett ledigt från skolan idag, så vi passade på att ta en ordentlig ridtur i solskenet. Det blev mycket trav idag, och snart kan vi nog börja galoppträna lite också. Det var väldigt mjukt på skogsvägen idag och en hel del potthål och annat otrevligt, så vi får ta det lite försiktigt tills det torkat upp lite bättre. En härlig tur blev det i alla fall.

Maken och barnen har åkt iväg på bio för att se Underworld (tvåan tror jag det är). Jag gillar inte den typen av filmer, så jag slapp åka med. Då fick jag ju svära över slitet med sänggaveln utan att störa någon i alla fall :)

Inga kommentarer: