lördag 3 september 2011

En vecka till har gått...

Det märks att jag har mycket roligt att pyssla med på jobbet. Det märks på det sättet att jag sällan skriver här på bloggen när jag jobbar. Därför blir uppdateringarna lite mer sällsynta numera.

Veckorna bara flyger iväg nu tycker jag. Plötsligt är vi inne i september och morgnarna dryper av dagg. Hästarna går ute fortfarande, men i morgon kväll tror jag att de ska få börja gå in. Det blir som sagt blött och kyligt på nätterna, och det blir alltid lite mer ordning när hästarna börjar komma in på nätterna.

Idag har jag varit hästskötare åt en kompis som tävlade. Det gick bra för henne och det var kul att se så många travare som tränas till ridhästar :) Några ekipage såg riktigt fina ut. Men det är klart att jag, när jag kom hem, sprang ut till min egen lilla just nu ganska kantiga travare och gosade med henne en stund. jag får dock ha dåligt samvete till i morgon, för jag är så trött i kroppen efter en dag på tävlingsplats så jag orkar inte rida idag (heller). Får bli i morgon istället (kanske en morgonritt?).

Inga kommentarer: