fredag 26 augusti 2011

Hemma igen...

 Jag har varit på kurs i några dagar. En massa information har manglats in i min hjärna om små pälsiga djur. Jag skriver inte ut vilken sort här eftersom det går att googla då och jag vill inte sitta och försvara något som jag inte tycker om heller. Hur som helst var kursen oerhört bra och informativ (oavsett vad man tycker om syftet med uppfödningen av dessa djur). Jag kom hem igår kväll och det tog många timmar innan jag smält och sorterat upp informationen i mitt huvud. Nu är jag väldigt taggad inför en planering av kurs rörande dessa djur, men då för en annan kategori kursdeltagare. Det ska bli superkul att få vara med och anordna en kurs där jag får vara med från början :)

Idag jobbar jag hemma med att sammanställa informationen från kursen. Skönt att kunna vara hemma och jobba sådär ibland :)

I lördags var vi hos svärmor och firade hennes födelsedag. Det var en jättetrevlig tillställning och hon blev glad för presenten hon fick också :) Sånt värmer mycket! Sedan i söndags fixade vi klart plåten på gästhustaket! Så skönt!!! Tyvärr for stegen iväg när maken stod på den, så han föll och gjorde sig ordentligt illa. Sakta men säkert börjar han nu i alla fall bli bättre. Nästa lediga helg som maken har får vi sätta upp nockplåten, men den gången får jag vara den som balanserar på nocken så att maken får slippa kliva upp på taket något mer.

Vi har haft dålig lukt i vårt vatten ett tag, så nu ska röris sätta in någon sorts filter och byta ut hydropressen. Vi får hoppas att det rättar till problemet. Såna där roliga utgifter man kan ha när man har hus...

Efter ett par veckors vila och noggrann hovkratsning har Gullan blivit betydligt bättre i sitt ben. Nu belastar hon jämnt på båda framfötterna och verkar ganska tillfreds med livet :) Vi har haft Gullan i fem år nu och hon har  inte blivit smalare :( Inte så mycket tjockare heller, men det skulle vara bra om hon fick bort några kilon från sin lekamen.  Jag lägger in några bilder från då och nu på kul :)

Första provridningen

Gullan som kommit till sitt nya hem :) Snälla mamsen som ställde upp till 100%

Första dagen i hagen
Gullan i vintras
Lite lurvigare och inte så superren, men dock sig ganska lik efter fem år tycker jag. Hon åldras med värdighet :)

1 kommentar:

Sedum hispanicum sa...

Hon ser ju precis likadan ut! :)