torsdag 15 september 2011

Höstigt..

Patricia i vintras
Huga vad höstigt det börjar bli. Igår och i förrgår rådde riktigt höstväder med hård blåst och regn. Jag hade tänkt mig en ridtur i tisdags, men det blev inställt på grund av vädrets makter. Igår blåste det fortfarande en del, och ungarna skulle hämtas och skjutsas till sina fritidsaktiviteter så det blev inte någon ridning då heller. Idag däremot ska jag komma ut. :)

För snart två månader sedan beställde jag två nya namnskyltar till hästarna. Ännu har jag inte sett skymten av dem :( Det är så typiskt med folk som pysslar sådär lite på sidan om att de aldrig kan sköta sitt "sidan om-företag" ordentligt. Man märker direkt om de har företaget för nöjes skull eller om de har det för att livnära sig på det (i alla fall i hästbranchen). Skillnaden är milsvidd när det gäller service och snabbhet i leveransen. Jag beställde t ex. däckelunderläggen (se förra inlägget) från http://www.frtab.se/ (jo, jag gör gärna reklam för bra butiker) som fanns redan när mamsen var grossist för viss ridsportutrustning. Jag vet från den tiden att de var bra att ha att göra med. Att de dessutom levererar utrustningen inom den tid de sagt gör ju att jag naturligtvis handlar hos dem igen. Deras goda service och proffsiga hantering av sina kunder gör att deras företag överlever. Så tillbaka till mina skyltar då... Eftersom de dröjer bra mycket längre än det är sagt, och inte en käft som har hört av sig, så visst, jag vill fortfarande ha skyltarna, men om någon frågar efter en bra skyltleverantör så har jag ingen att rekommendera. Så enkelt är det.

Mina kollegor har tagit en tur till Finland, så jag är själv på kontoret idag. Jag hade fått följa med om jag ville, men jag tycker att det räcker med de dagar jag måste vara borta på grund av kurser så jag stannade hemma dena gång. Kollegorna ska träffa folk från andra centrumbildningar från andra skandinaviska länder. Jag förväntar mig dock att få höra de viktigaste detaljerna när kollegorna kommer tillbaka istället.

För mig väntar en del pappersarbete och etikettklistring här på kontoret, så jag är inte sysslolös i alla fall. Det är så skönt att känna att man har allt möjligt småpyssel att hålla på med hela tiden. Inte samma, samma hela tiden som det var på förra jobbet.

1 kommentar:

josefine sa...

SV: Har inte haft möjlighet till analys på hösilaget då de kmr från olika skördar och leverantörer.

Hon äter inte alls dåligt med hö/hösilage, utan hon käkar runt 15kg på en dag.

Varför jag ger så mycket av Grooven och även soja på det är för att det är vad hon fungerar bra på. Har provat mig fram med andra alternativ och fått lära mig att alltid ligga steget före Bellie. Annars tappar hon muskler på direkten.

Till och med på BRA bete så tappar hon om hon inte får det hon behöver, så hon får 1 kg Groov om dagen även på bete. På höst/vinter får hon 2 kg Groov, och vid pälsfällningen på våren får hon 3 kg. Annars ser hon hemsk ut muskelmässigt.