fredag 16 januari 2009

Sliten...

Efter den första riktiga veckan på nya jobbet är jag rätt slut. När man väl kommer hem om kvällen så blir det att ta en flukt på tv, äta en bit, kvällsfodra hästar sedan hoppa i säng i stort sett. Det har väl med att allt är rätt så nytt och mycket strular eller är allmänt oklart av någon annan anledning.

Idag kom bilproblemet igång (något som jag misstänkt skulle hända). Skulle boka en bil från vår eminenta bilpol tills på måndag. Fem bilar finns att tillgå dagtid (för hela länsstyrelsen alltså, inte bara vår enhet). Alla fem bilarna var bokade på måndag. Eftersom vi i min grupp har så satans långt till allting så räcker det inte att boka en bil fram till ett t ex. för då är risken överhängande att vi inte hinner dit vi ska eller tillbaka inom tiden. Därför är det nödvändigt att boka bilen nästan hela dagen i alla fall. Något jag då försökte göra idag... Tji fick jag... Så på måndag blir det inget åkande, vilket spräcker schemat lite då.... Jag hade väl en misstanke om att det skulle kunna bli så här, och redan nu besannandes då misstankarna... Undrar hur det då kommer att bli i sommar när lantbruksenheten ska ut och göra sina kontroller för arealstöden. Det lär bli ganska bekymmersamt misstänker jag.

Inga kommentarer: