tisdag 6 januari 2009

Kvällspromenad med mersmak..

En härlig kväll med månsken gjorde att jag tog en ordentlig promenad med hundarna i månskenet. Hade hästen varit igång så hade jag tagit en ridtur också, men att rida själv i mörkret på en häst som inte gått på ett par månader kändes inte som en riktigt bra idé. Man vill ju helst komma hel hem också och det finns viss risk för rejäla brallar efter så lång vila. Nej, hästen får vänta till helgen, med förhoppning om att det blir hyggligt väder då (då kan ju Gullan agera bromskloss vilket troligtvis kommer att behövas).

I morgon börjar allvaret på riktigt, med barn som ska till skolan och jag ska den långa resan in till stan och jobbet. Någon övertid kommer jag inte att gå med på imorgon i alla fall. Jag har ett liv utanför jobbet med ungar och hästar och hundar, så övertid kan någon annan hågad person med mindre mängd fritidssysselsättning få av mig :)

Inga kommentarer: